Ik kan heel slecht tegen de termen “me-time” of “self care”. Zo slecht dat ik zelfs vergeet dat ik die tijd voor mijzelf dus wel af en toe moet nemen. Niemand (inclusief jijzelf) heeft er iets aan als je overspannen op de bank zit. 

Dit zijn mijn tips, maar alles wat jou kan ontspannen is een goed idee! 

  1. Drink een kop thee, een glas wijn of een colaatje. Maar doe verder even niks. Geniet gewoon even rustig van je drankje. Zonder telefoon of TV. 
  2. Ga op de grond of op bed liggen met je billen tegen de muur en je voeten omhoog tegen de muur aan. Blijf zo 5 minuten liggen om je lichaam even helemaal te ontspannen. 
  3. Sporten is altijd een goed idee. Al ga je een kwartier wandelen. Beweging is de sleutel tot een rustiger hoofd en houd de bloeddruk lager. 
  4. Luister naar muziek (en ga dansen!). Het is niet voor niets dat de #momsontiktok beweging heel TikTok heeft overgenomen!
  5. Haal eens diep adem
  6. Ga wat langer onder de douche of in bad. Ik heb net heerlijke Kneipp Relax badproducten gehad. Ik ben al maanden verslaafd aan de kaars die zo goddelijk ruikt, en de bad producten zijn net zo. Zacht voor de huid en de geur is echt zo lekker! Fris en toch zoet, en echt dat je even diep ademhaalt en RELAX. 
  7. Neem je multivitamines. Ze liggen niet voor niks in de kast. 
  8. Luister naar een podcast of een audioboek.
  9. Mediteer (al is het maar 5 minuten je hoofd even afsluiten)
  10. Ga een rondje fietsen, dit werkt super ontspannend en je krijgt er mooie billen van. Dit is 1 van je grotere spieren, als je die stevig houd lift hij de rest een beetje mee. Goed voor postuur en dus minder last van je nek en rug.
  11. Doe lekker een masker op en verzorg je huid. 
  12. Leer iets nieuws
  13. Ga wat vroeger naar bed voor wat extra nachtrust
  14. Trek iets aan wat je echt heel leuk vind, ook al ga je nergens heen.
  15. Een kwartiertje slapen in de middag geeft je heel veel extra energie
  16. Ruim een kamer op
  17. Pak een boek of een tijdschrift en zet alle prikkels uit. 
  18. Maak een visionboard met doelen en dingen die je wilt. Neem hier lekker de tijd voor. 
  19. Doe een spelletje. Gamen is echt iets waar je even totaal in een andere wereld komt. Maak het spannend door bijvoorbeeld op het online casino circus te spelen!
  20. Doe even niets.
  21. Ga even in de zon buiten zitten. Dit is ook gezond en maakt een gelukshormoon aan. 
  22. Binge watch je favoriete serie
  23. Bestel of maak iets wat je echt heel lekker vind
  24. Neem (bijvoorbeeld alleen in het weekend) de telefoon niet op voor giftige mensen die alleen maar negatief kunnen doen. 
  25. Zeg wat vaker nee, of juist ja.
  26. Drink meer water
  27. Pak 3 dingen van deze lijst en doe ze. 

10 selfcare tips - 27 Self Care tips om nu te doen!


Op Pinkpress.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Hier word jij niet slechter van, wij wel beter. Ook krijgen wij soms betaald of een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd, al kan ik je vertellen dat wij wel gewoon vrouwen zijn die blij worden van een cadeau. Die enthousiasme vind je natuurlijk terug. Voor meer informatie kun je de algemene voorwaarden nog doorlezen.♥ 
Spread the love