In 3 stappen een beter voedingspatroon

Wil jij een beter voedingspatroon, maar weet je niet goed hoe? Ik geef je 3 simpele wijzigingen die je voedingspatroon een stuk gezonder en calorie-armer zal maken.

Spread the love
healthy food - In 3 stappen een beter voedingspatroon

Een beter voedingspatroon, het klinkt fantastisch en bovenal heel makkelijk. Gewoon niet zoveel snoepen en veel groenten eten. Het lijkt zo makkelijk en daarnaast zijn de voordelen ook nog eens geweldig. Je krijgt meer energie, je huid gaat stralen en met een beetje geluk val je ook nog eens af. Want dat is natuurlijk wat wij als vrouwen wel willen.

In de praktijk vallen bovenstaande dingen helaas weleens tegen; die reep chocola in de kast roept je echt, en een pizza op zijn tijd is toch helemaal geen probleem? Net als kant-en-klare maaltijden en een ritje naar de snackbar. Tot je er eens goed over nadenkt, je je realiseert dat je toch wel vaak ongezond eet en dat je ongemerkt best veel snoept. Dat is vaak het moment waarop je besluit dat het roer om moet. Heel goed, maar het schijnt dus zo te zijn dat kleine veranderingen vaak blijvender zijn dan radicale veranderingen. Daarom help ik je vandaag een beetje, en geef ik je vijf kleine veranderingen die je in je eetpatroon zou kunnen aanbrengen. Dan eet je in ieder geval al een stuk gezonder, en houd je het hopelijk een stuk langer vol.

 

Gezonder snacken

’S ochtends ontbijt je goed, de lunch is ook nog wel redelijk en zelfs over het avondeten ben je best tevreden. Maar daar zit je dan, twee uur na je salade op de bank. Je buik begint weer een beetje te klagen en je hebt zin om lekker te snacken. Dat is natuurlijk heel lekker, maar kies wel een gezond tussendoortje. Neem bijvoorbeeld geen chips, maar bijvoorbeeld plakjes komkommer, snoeptomaatjes of (zoals ik zelf heel lekker vind) zilveruitjes. Vaak gaat het er niet eens om wát je eet, maar dát je eet. Tja, dan kan het beter gezond zijn.

 

Zelf maken

Als je jezelf aanleert je eten zelf te maken, dan wordt het al snel gezonder dan kant-en-klaarmaaltijden. Die zijn vaak veel te vet, bevatten veel calorieën, zijn te zout en soms toch nog vrij smaakloos. Ook al let je niet op hoeveel zout of suiker je door je eten doet, je gebruikt al snel veel minder als je zelf kookt dan wanneer je het kant-en-klaar opwarmt.

 

Vervang suiker door zoetstoffen

Wat veel mensen zich niet realiseren als zij gezond willen eten, is dat veel calorieën ook via het drinken binnenkomt. Zo bevat cappuccino meer calorieën dan koffie zonder melk, maar een groot verschil is het ook om suiker te vervangen door zoetstoffen. Geen suiker meer door de koffie dus, maar zoetjes, en de frisdranken vervangen voor light varianten. Je zult waarschijnlijk wel even aan de smaak moeten wennen, maar het is een goede vervanging. En hoewel er nog steeds discussies gaande zijn of zoetstoffen nu wel of niet gezond zijn, bevatten ze in ieder geval een stuk minder calorieën.

 

Met bovenstaande stappen heb je al een stuk beter voedingspatroon, en bovendien ook calorie-armer. Het zijn kleine stapjes die in principe goed vol te houden zouden moeten zijn.

Foto’s van gezonde voeding zijn van Shutterstock

Op Pinkpress.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Hier word jij niet slechter van, wij wel beter. Ook krijgen wij soms betaald of een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd, al kan ik je vertellen dat wij wel gewoon vrouwen zijn die blij worden van een cadeau. Die enthousiasme vind je natuurlijk terug. Voor meer informatie kun je de algemene voorwaarden nog doorlezen.♥ 
Spread the love