5 tips om je dieet een kickstart te geven

shutterstock 316804268 - 5 tips om je dieet een kickstart te geven

Wil je graag een dieet volgen, maar heb je een echte kickstart nodig? Ik geef je graag 5 tips om je dieet een kickstart te geven.

Alleen vers

Heb je soms geen tijd en neem je daarom snel even een kant en klare maaltijd van de supermarkt? Doe dit vanaf nu aan niet meer. Deze kant en klare maaltijden zijn vaak voorgekookt. Hierdoor kun je ervan uit gaan dat de mineralen en voedingsstoffen niet meer aanwezig zijn in de voeding. Vaak worden er aan dergelijke maaltijden ook veel kleurstoffen en conserveringsmiddelen toegevoegd. Je kunt hier dus beter helemaal mee stoppen. Ga voor verse levensmiddelen, deze bevatten goede mineralen en voedingsstoffen.

Kies voor slanke snacks

Als je start met diëten, dan zul je het snacken aan het begin erg missen. Kies daarom voor slanke snacks. Op deze manier kun je tussendoor toch wat eten zonder dat dit slecht voor je is. Jij vraagt je nu zeker af wat slanke snacks zijn. Ik geef je graag enkele voorbeelden. Slanke snacks zijn bijvoorbeeld:
– Fruit (appel of kiwi)
– Een gekookt ei
– Groente (denk bijvoorbeeld aan komkommertjes, paprika’s en tomaatjes)
– Kwark of Yoghurt
– Popcorn zonder suiker
– Soepje
– Muesli- of notenrepen

Drink veel water

Om je lichaam goed te hydrateren is het van belang om veel water te drinken. Heb je honger? Neem dan eerst een glas water voordat je iets gaat eten. In veel gevallen heb je na een glas water al veel minder trek in een vettige hap.

Kies voor natuurlijke voeding

Als je producten gaat kopen, is het verstandig om vaker de etiketten te bekijken. Het is belangrijk om te kiezen voor natuurlijke voeding. Zie je bijvoorbeeld dat een bepaald product veel glucose-fructose stroop bevat, dan is het verstandig om dit product te vermijden. Deze suikers zijn onder andere verantwoordelijk voor de vetophopingen rondom je buik. Probeer dit dus altijd te vermijden.

 

Meerdere kleinere maaltijden

Als je heel erg honger hebt, zul je tijdens een maaltijd ook een stuk meer eten. Zorg er daarom voor dat je meerdere kleinere maaltijden eet. Op deze manier heb je veel meer controle over je eetlust en zul je op een gegeven moment ook minder eten.

 

Heb jij nog goede dieettips?


Op Pinkpress.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Hier word jij niet slechter van, wij wel beter. Ook krijgen wij soms betaald of een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd, al kan ik je vertellen dat wij wel gewoon vrouwen zijn die blij worden van een cadeau. Die enthousiasme vind je natuurlijk terug. Voor meer informatie kun je de algemene voorwaarden nog doorlezen. 

12 thoughts on “5 tips om je dieet een kickstart te geven

  1. Ik ben dit jaar alvast goed bezig, en toch al een goede kilo kwijt door gewoon het snoepen wat meer te laten en veel water te drinken! Het zijn goeie tips om het vol te houen!

  2. Goede tips, ik ben ook al een tijdje bezig met een gezonde leefstyle en al bijna 10 kg kwijt maar er staan er nog zeker 12 op de planning om af te vallen.

  3. O ja, goede tip van het gekookte eitje. Dat heb ik onlangs ook gedaan. Geen dieet hier, maar ik wilde wel wat minder makkelijk tussendoor een snackje pakken. Ik probeer altijd zo vers mogelijk te koken, al ontkom ik niet aan bouillon van een bouillonblokje bij een verder geheel zelfgemaakte en verse soep. Dat is dan misschien wel mijn tip. Veel verse soepen. Soms met een beetje pasta-schelpjes, soms met rijst of met een paar stukjes brood.

  4. Het is ook zeker niet gemakkelijk. Ik denk ook echt dat je het in kleine stapjes moet aanpakken. Misschien eerst op zoek gaan naar enkele gezonde dingen die je ook echt lekker vindt. En deze dingen vervolgens meer in huis halen. Misschien dat dit helpt?:)

  5. Ik ook! Ik zet deze gezonde tussendoortjes daarom niet meer in de kast of koelkast, gewoon op het aanrecht, dan grijp ik er ook eerder naar. De ongezonde snacks probeer ik maar zoveel mogelijk uit het zicht te houden;)

  6. Net wat ik nodig had…

    Het zijn veel tips die ik al kende, en verloor vorig jaar 20 kilo maar naderhand verlies je ze uit het oog.

    Een hele goeie opfrisser! Bedankt!

  7. Ik vrees dat ik niet zo goed ben in diëten. Zo jammer dat alle echt lekkere dingen niet gezond zijn haha. Ik roep al weken dat ik weer op mijn voeding moet gaan letten maar in de praktijk lukt het me nog niet…

Ik hoor graag wat jij van mijn blog vind, laat je een reactie achter?

%d bloggers liken dit: