tips bij anxiety voor het slapen

Tips tegen anxiety voor het slapen gaan

Racing hart? Zweethanden? Moeite om je hoofd uit te te zetten? Hartkloppingen? Vaak zijn dit allemaal signalen van anxiety voor het slapen gaan. Hoewel er verschillende symptomen zijn, en ervaren we ze ook nog eens anders, als het eindeloze malen en draaien herkenbaar klinkt, heb je misschien iets aan mijn tips. Je kunt ze proberen en wie weet heb je zo een stuk rustigere avonden. 

Disclaimer: dit zijn tips die mij helpen om de nachten beter door te komen. Ze werken misschien niet voor jou, maar mocht jij ook anxiety voor het slapen hebben dan kun je ze wellicht proberen. 

Hello screens 😉

Ik kijk altijd nog even een filmpje voor het slapen gaan. Ik weet het, je moet ze wegleggen voor je gaat slapen voor een betere nachtrust. In mijn geval wordt ik dan bloed zenuwachtig. Ik kan gewoon niet ontspannen. Het liefst kijk ik een grappig filmpje, wat TikToks, in ieder geval iets heel kort en niet te indrukwekkend. Even lachen helpt ontspannen en dat kan zorgen tot een betere slaap. 

Maak gebruik van een weighted blanket

Een weighted blanket, oftewel een zwaartedeken kwam in eerste instantie voor mensen met autisme of ADHD. Je zou er rustiger van slapen door de druk. Nu heb ik ADHD en mega anxiety voor het slapen vooral, dus heb ik een zwaartedeken van The NAP lap besteld. Dit is een deken die wat zwaarder is. Die van mij is 9kg. Nu kan ik er normaal al niet eens tegen als iemand zijn hand op mijn been legt omdat het te zwaar voelt, dit is over het hele lichaam en voelt anders. 

De eerste nacht vond ik het heel lastig dat ik niet echt kon wiebelen, maar toen ik eenmaal in slaap was heb ik in tijden niet zo ontzettend diep geslapen. En dat was na een paar nachten nog steeds beter dan normaal. Het voelt alsof je een hele stevige knuffel krijgt en het is echt heel relaxed en kalmerend. -> met de code Judith25 krijg je tot 29/7 maar liefst 25% korting! <-

anxiety voor het slapen

Ontspannen..

Tja, dat probeer je al zo hard maar het lukt niet. Nee, dat snap ik. Wat voor mij een goede truc was, is om 1 voor 1 al je spieren van tenen tot hoofd aan te spannen en weer te ontspannen en dan naar de volgende. Het ultieme ontspannen doe je met deze tips (klik op de link).

Tijd voor wat kruiden

En daarmee bedoel ik niet dat je stoned moet worden (alhoewel dat natuurlijk prima kan helpen, maar dat ga ik niet aanbevelen). Wat je wel kunt gebruiken is kamille en lavendel in de thee. Smeren met de lavendel stick van Puressentiel of een andere olie. CBD olie kan ook heel erg fijn zijn als niks lijkt te werken. 

Als niets werkt tegen de anxiety voor het slapen

Wordt je echt helemaal gek in je bed en wil niks werken, sta dan even op. Neem een douche, praat met iemand als dat kan, zet de TV weer aan met iets leuk genoeg om te kijken maar saai genoeg om niet je volle aandacht erbij te hebben. Ga met de hond lopen als dat veilig kan. Even in de tuin/balkon zitten en proberen rustig adem te halen kan ook super kalmerend werken. Probeer vroeg op te staan zodat je in de avond ook echt moe bent. 

Heel veel succes met slapen!

Liefs

tips bij anxiety


Lees hier meer tips om te ontspannen:



Vriendelijke disclaimer:

De content op dit blog is puur informatief. Het is geen vervanging voor professioneel of medisch advies.  Wij geven tips en suggesties, dat betekent niet dat je het klakkeloos moet opvolgen. Wij nemen daar geen verantwoording voor.  Op Pinkpress.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Hier word jij niet slechter van, wij wel beter. Ook krijgen wij soms betaald of een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd, al kan ik je vertellen dat wij wel gewoon vrouwen zijn die blij worden van een cadeau. Die enthousiasme vind je natuurlijk terug.Je bent zelf verantwoordelijk voor waar jij je geld uitgeeft, je kunt dit niet verhalen op deze site/ pink press. Voor meer informatie kun je de algemene voorwaarden nog doorlezen.♥