Van de politiek correcte dames mag ik het geen blubber buik noemen, maar ik doe het lekker toch! Ik vind hem namelijk vreselijk en kom er maar niet van af. 

PCOS en de blubber buik

Helaas heb ik PCOS, dat is geen full proof excuus. Dat weet ik zelf ook wel. Maar het duurt hierdoor wel wat langer allemaal. Het is net een dansje. Een stapje naar voren, twee stappen terug.

Uurtje trainen is stapje naar voren, een nacht slecht slapen zijn er weer twee terug. En laten we het niet over de menstruatie weken hebben waarbij ik twee weken lang wordt gefeliciteerd.

Waarom ik toch door ga met sporten?

Ik ben overtuigd dat ik uiteindelijk wel van die blubber buik af kom. Niet trainen zal helemaal geen effect hebben. Sterker nog, door het sporten ben ik veel minder vaak ziek. Ik was op een gegeven moment gewoon altijd ziek. Nu sinds ik zo regelmatig sport lig ik niet meer dagelijks te creperen van de pijn. Ook zie ik er niet meer elke dag zwanger uit. En vooral in combinatie met het PDS was dit echt een issue.

Buikspieren en PCOS

Dit is ook door de zwangerschap allemaal niet zo flexibel meer. Scheurtje hier, scheurtje daar. Dan is verder alles opgezwollen van binnen en zijn reguliere buikspieroefeningen nu nog niet te doen.

Ik train dus op dit moment voornamelijk de grotere spier oppervlakken:

  • Rug
  • Bovenbenen
  • Billen

Daarbij mag ik planken, en wat grondoefeningen doen die indirect ook de buik mee pakken. Ik werk dan met de kettle bell en van die zandzakken, maar voornamelijk mijn eigen gewicht. Wanneer ik kan doe ik ook wel eens mee met Broga, soort van mannen yoga. Echt mega leuk!

Verder zwem ik twee keer per week en doe ik 10 minuten een cardio warming up. Zodra alles iets steviger is mag ik ook touwtje springen, burpees doen en hardlopen.

2 belangrijkste tips

Ik heb nog een hele lange weg om van de blubber buik af te komen. Maar het begin is er. Ik ga al naar de sportschool 4x per week.

En dat is tip 1.

Vind een sportschool die bij je past, waar je het leuk vind om heen te gaan. Dat is echt de manier om überhaupt te gaan. Ik heb ook jaren een abonnement gehad zonder te gaan. Omdat de sportschool gewoon ruk was.

Tip 2

Voeding! Vooral met PCOS is het bijna onmogelijk om je in te houden op een emotioneel moment. Maar probeer van alles in huis te hebben, en voorgesneden vooral. Probeer daar dan in te graaien en je in te houden niet naar de winkel te gaan.

Ik doe aan meal prepping, zodat ik altijd iets klaar heb om te eten die dan zo snel mogelijk klaar is. Zelfs fruit is voorgesneden en ingevroren zodat het zo de yoghurt in kan. Of om er frozen yoghurt mee te maken.

Werkt het altijd? Nee. Maar het helpt wel om niet elke keer van het pad af te gaan. En geloof me, je voelt je echt beter!

Sinds een maand of twee volg ik het intermittent fasting dieet. Daar vertel ik deze week meer over.

Sport jij ook? En wat doe jij?Tips voor een plattere buik - Sporten en toch een blubber buik houden, hoe dan? 

Foto van buik is van Shutterstock en canva


Op Pinkpress.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Hier word jij niet slechter van, wij wel beter. Ook krijgen wij soms betaald of een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd, al kan ik je vertellen dat wij wel gewoon vrouwen zijn die blij worden van een cadeau. Die enthousiasme vind je natuurlijk terug. Voor meer informatie kun je de algemene voorwaarden nog doorlezen.♥ 
Spread the love