bodieboost - #BodieBoost
Dieet+,  Mama

#BodieBoost

Ik ben nogal van de obsessieve kant, dus ook in dit soort dingen. Ik heb graag controle (OCD), over wat ik eet maar ook niet eet. Dit “dieet” hoewel het meer een levensstijl is, past heerlijk in mijn drukke leven en combinatie van kinderen en een low budget. Want laten we eerlijk zijn het hele Healthy / RawFood gedoe is bloedduur voor iemand die moet leven van minima en daarbij 3 mondjes in de groei moet voeden en moet voldoen aan de Iphone, Ipad, nieuwe fietsen en kleding- vraag van haar drie kinderen. Dus het moet simpel, goedkoop en makkelijk in de passen zijn. Daarbij met mijn ADD, niet te ingewikkeld met rekenen, tellen en bijhouden. Nou mijn lieve BodieBoost Guru en ontwikkelaar Charlotte, heeft daar allemaal over nagedacht, zelfs over het feit dat deze mama na een week lang vechten tegen opstandige kinderen, heen en weer rijden naar school, voetbal, zwemles en bibliotheek op de vrijdagavond onderuit wilt zakken met een ijkoude Jillz in de hand. Ik mag er zelfs 3 per week. ho ho, ik hoef niet dronken te worden hahahaha. Ik mag zelfs 2 x per week (uh, MOET zelfs) iets snoepen, taart, gebak, chips, noem het maar. Dus dit lijkt een lijfstijl op mijn lijf geschreven.

In haar “basisboek met 10 week menu’s” staan ook nog vele mooie kleurige oppeppers waar ik na een periode van depressies wel blij van word. Simpele en vrolijke kreten waardoor je zin krijg om af te vallen zonder er te veel voor te laten, het gaat simpel weg om de combinatie per dag. Daarbij is het zelfs zo goed gecombineerd dat ik het (deels) met mijn dochter(11) doe, zodat ik zeker weet dat ze alle bouwstoffen binnen krijgt. (Ze drinkt nooit melk, eet geen vis en eet nauwelijks vlees, groente maar beperkt en fruit, tja omdat het op woensdag op school moet) Dus ik hoop dat ze gemotiveerd raakt als ze mij zo bezig ziet en ziet afvallen. In het “Bodie Boost dagboek” kan ik bijhouden wat ik wel al niet gegeten heb, hoe mijn waterhuishouden is die dag (met fibro moet je eigenlijk 2lit min.per dag drinken) en hoe je motivatie is.

bodieboost - #BodieBoost
Klik op het plaatje als je meer wilt weten over de bodieboost

Door mijn ADD en Fibro-fogg* kan ik namelijk wel eens vergeten of ik wel of niet gegeten heb. Dus mijn Samsung rinkelt op de gezette tijden dat ik moet eten (6x per dag maar liefst) dus honger?? Nee heb ik niet, hongergevoel in mijn hoofd? Ja dat had ik de eerste dagen nog wel, trek in slechte dingen, Maar omdat je elke 3/4 uur wat eet gaat dat gevoel wel weer snel voorbij. (* Fibro-Fogg zijn net als in ADD dat je gewoon niet meer weet af je iets gedaan heb, wat je moest doen, je hoofd is eigenlijk even blackout dus)

Het is nu pas week 2, zeg ik eerlijk. Maar het hele concept spreekt me wel aan. Gisteren gewoon bij de Lidl boodschappen gedaan, en buiten mijn avond eten heb ik alles voor de hele week binnen voor 30,- euro. Dus ook dat is wel te doen. Als je het goed volgt, hou je niets aan etenwaren over. Dus ook geen verspilling,  daar hou ik van. Wat op de weeklijst aan boodschappen staat, is voor die hele week in een makkelijk overzicht, niet te veel en niet te weinig. Dus je hoeft niet zelf de recepten uit te luizen wat je en hoeveel je van iets hebt. De avond recepten zijn qua porties groot genoeg voor mij een mijn dochter, zoveel is het voor een persoon. Lekker & Simpel. Heerlijk!

Wat ik het moeilijkste aan deze levensstijl vind? Zoals ik al zei, ben ik obsessief. Ook al ben ik 45 kg te zwaar(wat ook weer een controle kwestie was, “niemand verteld mij wat ik wel en niet mag eten, dus ik beslis dat ik dat mag eten”) maar goed, die tijd is voorbij. Wat ik nu moeilijk vind.. .Je mag maar 1x per week op de weegschaal… Ik wist per dag wat ik woog, ja echt te erg. Ik denk er zelfs over om mijn dochter te vragen de weegschaal tot woensdag (mijn weeg dag) te verstoppen, want de verleiding is te groot. Ik moest ook heel erg wennen aan geen boter meer op brood, beschuit whatever. Maar dat vind ik minder erg.

Dromen en doelen?

In deze eetkamerstoel zitten zonder dat mijn heupen geperst worden, op het terras bij voetbal in een stoel zitten (zonder dat de stangen in mijn dijen snijden en mijn botten pijn doen) ipv op de bank waar ik de ruimte heb. Mijn oude spijkerbroeken maat 40-38 weer aan. Mijn mooie zomerjasjes weer aan, (heb 2x 120 liter kisten op zolder met mijn “slanke kleding” liggen. Dat mijn kinderen trots op me zijn als ik het schoolplein op kom en zij niet meer gepest worden met hun “dikke mama”. Dat zou mijn grootste prestatie zijn.

Let’s Boost my big Bodie…

 


Op Pinkpress.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Hier word jij niet slechter van, wij wel beter. Ook krijgen wij soms betaald of een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd, al kan ik je vertellen dat wij wel gewoon vrouwen zijn die blij worden van een cadeau. Die enthousiasme vind je natuurlijk terug. Voor meer informatie kun je de algemene voorwaarden nog doorlezen. 

3 Reacties

  • Bella

    Hey Conchita, ik ben nu in week twee en in de eerste week 2,1kg afgevallen waarvan -/-10cm om mijn buik. (Ik was natuurlijk veel te zwaar) voel me er goed bij. 2 snoep momenten gehad en op zaterdag een borreltje. Goed te eten gehad en vol gegeten. Dus ik mag echt niet klagen. Erg blij mee! X Bella. .Bedankt voor je berichtje x

  • conchita

    Wat knap dat je hiermee start! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de methode. Dat van de weegschaal is echt zo herkenbaar! Ik sta er ook elke dag op. Dat is echt een tic geworden. heel veel succes met afvallen!

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: