Close

Kiehl’s since 1851; een boom voor een crème

In 2000 was ik voor het eerst in LA. En ik weet nog goed dat ik na mijn eerste shoot van mijn manager een pakketje kreeg met Kiehl’s since 1851. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik kan je vertellen dat ik daarna nog heel vaak de Kiehl’s counter heb bezocht bij Macy’s bijvoorbeeld.

Nu zal ik heel eerder zijn, alhoewel ik de laatste keer in LA in 2010 nog een halve koffer heb gevuld met Kiehl’s producten, in Nederland was ik al snel mijn beauty routine kwijt. Maar toen ik het volgende bericht las, kwamen er wat oude herinneringen boven, en wilde ik het wel even met je delen.
Want voor elk potje Ultra Facial Cream die je koopt. word er een boom geplant! Dat vind ik echt geweldig en super, en jij vast ook! kiehls1

In april dit jaar kwam Kiehl’s since 1851 met het fantastische bericht om per verkocht potje Ultra Facial Cream een boom te laten planten via Trees for All. Met een feestelijke lancering in de Bijenkorf werd de verpakking van de crème onthuld. Neopop Kunstenaar Selwyn Senatori maakte een kleurrijk kunstwerk waarin het belang van bomen centraal stond. Dit kunstwerk is exclusief terug te vinden op de deksel van de potjes Kiehl’s Ultra Facial Cream.

Aankomende 27 november zal Kiehl’s since 1851 zelf, als onderdeel van de Trees for All Actie Plantweek, een aantal bomen daadwerkelijk in de grond planten. In totaal heeft Kiehl’s 1.125 bomen gedoneerd, wat neerkomt op een kwart hectare bos. De bomen worden onderdeel van PARK21, gelegen midden in de Gemeente Haarlemmermeer. Voor deze locatie is gekozen omdat deze toegankelijk is voor de Amsterdamse klanten van Kiehl’s.

De Nationale Actie Plantweek:  Een boom voor iedereen

Tijdens de Nationale Actie Plantweek van 20 – 27 november vraagt Nederland aandacht voor meer groen op de wereld. Ontbossing is voor 20% verantwoordelijk voor het klimaatprobleem. Aan de vooravond van de klimaatconferentie van Parijs is tijd voor concrete actie. We gaan bomen planten. Het Nederlandse bedrijfsleven geeft het goede voorbeeld door in de actieweek dagelijks een bos te realiseren, Marjan Minnesma van Urgenda gaat tijdens haar Climate Miles wandeling richting Parijs dieper in op de invloed van bomen op het klimaat. Lodewijk Hoekstra, ambassadeur van Trees for All, vraagt in De Groene Top Trein op 27 november, aandacht voor het belang van bomen bij burgers, bedrijven en politiek Nederland.

De Nationale Actie Plantweek is mogelijk gemaakt door de medeverantwoordelijken voor de inrichting van het landschap als Staatsbosbeheer, Het Nationaal Bossenfonds, Landinrichtingscommissie IJsselmonde en gemeente Haarlemmermeer, zij zorgen ervoor dat het bos een plek krijgt en dat zij duurzaam worden beheerd. Bedrijven waaronder de ASN Bank, RET, Wessanen Benelux, Kiehl’s, NL Greenlabel en Gomes gaan op verschillende dagen zelf met de voeten in de klei om de eerste bomen te planten. Deze bedrijven realiseren hun eigen bedrijfsbossen met medewerkers, klanten en/ of relaties. Door een boom te planten kan een ieder zelf zijn boompje bijdragen aan een groener Nederland en een groenere wereld.

Met een boom voor iedereen maakt Trees for All het verschil.  “Soms droom ik er van om iets moois te doen voor onze wereld en als ambassadeur van de campagne a tree for all kan ik deze droom uit laten komen,”  aldus RTL tuinman Lodewijk Hoekstra. Om een begin te maken aan het behalen van de ambitieuze doelstelling om een boom voor iedere wereldburger te planten heeft de Nederlandse Stichting Trees for All als doel zo veel mogelijk bedrijven te verbinden aan de campagne.

De cijfers

Uit het in september 2015 in Nature gepubliceerde onderzoek naar de wereldwijde bomendichtheid blijkt dat er jaarlijks 15 miljard bomen verdwijnen. De hoeveelheid bomen is sinds het begin van onze beschaving gedaald met bijna 50%. En hoewel het aantal duurzame bosprojecten in aantal stijgt wordt slechts een klein deel van de gekapte bomen terug geplant. Alle wereldwijde bosprojecten samen komt dat aantal op ongeveer 5 miljard. Netto verliezen we 10 miljard bomen per jaar.

Bomen

Bomen bieden bescherming, zorgen voor zuurstof, zuiveren de lucht van CO2, produceren zuurstof, vruchten, hout, zie bieden onderdak en bescherming, gaan uitdroging en erosie tegen. De gezamenlijke missie van de Nationale Actie Plantweek is om door het aanplanten van bomen en bos een concrete bijdrage te leveren aan een duurzamere leefomgeving. En hiermee de aarde meer terug te geven dan we er van nemen en een positieve bijdrage te leveren aan het klimaat, gezondheid, voedselzekerheid en meer.

About Judith

Hi! Welkom bij Pink Press! Ik ben Judith, ondernemer, meisjes mama, een paar diagnoses..gediplomeerd voedingsdeskundige. Ik hou van curvy mode, maar ik volg het AIP dieet en sport veel om af te vallen, en minder ziek te zijn. Ik ben dol op beauty en mode, maar interieur, ondernemen, ouderschap en ouderdom zijn ook interessante onderwerpen. Het zal de ADHD zijn dat ik niet op 1 onderwerp blijf hangen. Liefs xoxo

4 thoughts on “Kiehl’s since 1851; een boom voor een crème

  1. Mooi initiatief! Heb Kiehl’s nog nooit eerder geprobeerd maar zou dit nu wel overwegen…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cookieconsent met Real Cookie Banner