Thubble start campagne voor vergroten mentale gezondheid 

Thubble start campagne voor vergroten mentale gezondheid Thubble start campagne voor vergroten mentale gezondheid 

GGZ-instelling Thubble lanceert een campagne die mensen met angst- en depressieklachten duidelijk maakt dat wachten totdat klachten vanzelf over gaan, vaak niet helpt. Herhaald onderzoek* van het Trimbos Instituut laat zien dat bijna de helft van de volwassenen in Nederland ooit in hun leven te maken krijgt met een psychische aandoening. In 2022 blijkt zeker een kwart van de 18- tot 75-jarigen last te hebben van een psychische aandoening waarvan een groot deel worstelt met een stemmings- en/of angststoornis. Met de campagne ‘Wacht niet langer totdat mentale klachten vanzelf verdwijnen’ zet Thubble de beweging in om werken aan mentale gezondheid meer vanzelfsprekend te laten worden en meer mensen aan te zetten hieraan aandacht te geven. 

 

Zelf aan de slag of met hulp van een behandelaar 

 

“Met onze campagne ‘Wacht niet langer’ willen we mensen erop wijzen dat mentale problemen niet vanzelf verdwijnen,” aldus Fennie Wiepkema, Manager bij Thubble. “De boodschap kent twee lagen: als eerste kunnen mensen zelf al veel doen om te werken aan mentale balans. Samen met onze co-creators die vaak oud-cliënt zijn, ontwikkelen we content die mensen inspireert of helpt om hun mentale welbevinden te verbeteren. Als tweede willen we de groep die is vastgelopen vanwege mentale problemen, activeren om hulp te zoeken. Melden mensen zich aan dan kunnen ze op dit moment vrijwel direct starten bij Thubble.Behandelservice. Wacht niet langer is in dat opzicht ook letterlijk.”

 

Moderne behandelvisie passend bij vandaag

 

Thubble (uitspreken als tubbel) is een relatief nieuwe naam in het ggz-landschap en heeft haar roots binnen de Dimence Groep. Thubble biedt basis en specialistische ggz en werkt net een beetje anders dan de gevestigde orde. “Wij vinden het belangrijk dat mensen snel en kwalitatief goed worden geholpen’, vervolgt Wiepkema. “De vraag naar ggz is groot en met die kennis hebben wij gekeken naar hoe dingen anders kunnen. Door onszelf veel ‘waarom’-vragen te stellen, hebben wij een nieuwe behandelvisie kunnen vormgeven die behoorlijk succesvol blijkt. De kern van ons werk blijft dat we richtlijn conforme ggz-behandelingen aanbieden. Maar doordat wij de cliënt 100% centraal zetten, werken volgens een vast format met oefeningen en opdrachten en gedurende het traject zeer intensief contact onderhouden middels chats en motiverende berichten zien we dat cliënten zelf grote stappen zetten in hun hersteltraject. Daardoor zijn mensen bij ons aanzienlijk minder lang in behandeling dan bij andere ggz-instellingen, maar met minimaal hetzelfde resultaat. Als je kijkt naar de waardering achteraf dan krijgen wij gemiddeld een rapportcijfer 8,9 en is het dropout percentage gemiddeld minder dan 2%. Iets waar we natuurlijk ontzettend trots op zijn.”   

 

In eigen huis ontwikkeld 

 

De campagne is in eigen huis ontwikkeld en wordt uitgedragen via Instagram, Google en via de Thubble Community. Op die manier komen mensen in contact met de boodschap ‘Wacht niet langer tot angsten vanzelf verdwijnen’ of ‘Wacht niet langer totdat je depressie vanzelf verdwijnt’. “Wij vinden het belangrijk dat we een reëel beeld geven over mentale gezondheid en mentale balans. Daarom is de boodschap in samenwerking met co-creators en ervaringsdeskundigen uitgewerkt en leveren zij ook inhoudelijk een bijdrage aan de campagne. De verhalen in de Community en in de campagne zijn van echte mensen”.



ageology banner Thubble start campagne voor vergroten mentale gezondheid 

Vriendelijke disclaimer:

De content op dit blog is puur informatief. Het is geen vervanging voor professioneel of medisch advies. Wij geven tips en suggesties, dat betekent niet dat je het klakkeloos moet opvolgen. Wij nemen daar geen verantwoording voor.  Op Pinkpress.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Hier word jij niet slechter van, wij wel beter. Ook krijgen wij soms betaald of een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd, al kan ik je vertellen dat wij wel gewoon vrouwen zijn die blij worden van een nieuwe producten. Die enthousiasme vind je natuurlijk terug. Je bent zelf verantwoordelijk voor waar jij je geld uitgeeft, je kunt dit niet verhalen op deze site/ pink press. Voor meer informatie kun je de algemene voorwaarden nog doorlezen.♥

Reacties

Reacties zijn gesloten.