afvallen thuis - Een langzamer metabolisme als je ouder wordt versnel je zo!
Healthy Lifestyle

Een langzamer metabolisme als je ouder wordt versnel je zo!

Mooi oud worden is iets waar je trots op mag zijn. Met celebs als Julia Roberts, Sofia Vergara en Sophia Loren als voorbeeld die eerder op de hometrainer dan op de bank zitten. Ouder worden betekent het herkennen van de belangrijke dingen in het leven als de mensen om je heen, een zonnige dag, een nieuwe serie op Netflix.. Het enige waar vele van ons niet mee om kunnen gaan zijn die nieuwe onverwachte kilos.

Help mijn metabolisme is traag!

Laat ik dan maar meteen met goed nieuws beginnen. Een langzamer metabolisme hoeft niet meteen te betekenen dat je nooit meer af kunt vallen en veel aankomt. Je kunt toch nog wel het een en ander doen om niet dikker te worden en zelfs weer op het gewenste gewicht kunt komen.

Probeer de volgende 7 tips voor succes

Lichaamsbeweging

Ja, sorry, hier kom je gewoon niet onderuit. Maar je hoeft echt niet meteen een marathon te lopen of hele dagen in de sportschool rond te dartelen. Je kunt heel simpel thuis ook van alles doen.

Ga bijvoorbeeld elke dag in plaats van 10 minuten de hond uitlaten, een half uur lopen. Pak wat vaker de fiets, of loop ergens heen. Beweging is echt ZO belangrijk op deze leeftijd. Het boost je metabolisme, het helpt met je balans (bye bye “ik viel en brak mijn heup”) en zorgt er voor dat je spieren sterker blijven.

Yoga is for every body!

Yoga is ideaal voor een soepel lichaam. Er zijn zoveel verschillende vormen als Yin Yoga die je mentaal wat meer uit kan dagen en flink alles op kan rekken. Maar er is ook broga wat veel meer van je spierkracht vraagt. Zo zijn er een hoop verschillende, en hoewel het echt wel leuk is om met een groep te doen, je kunt ook YouTube aanzetten.

Home work out

Dit wordt enorm onderschat. Je denkt altijd dat je een personal trainer nodig hebt, of heel veel materiaal maar dat is echt niet waar. Als je een beetje ruimte hebt thuis dan zou ik zeker een hometrainer neerzetten. Met een kwartiertje op de hometrainer per dag wordt je echt een stuk fitter. En als je fitter bent, heb je meer energie waardoor je weer meer gaat doen. En een hometrainer kost echt geen vermogen, kijk maar eens bij Decathlon. Ze hebben bij de Decathlon overigens nu een nieuwe draadloze hometrainer. Je kunt hem dus overal in huis neerzetten. Twee dingen: Netflix en fit worden. Gouden combinatie!

Er zijn nu zoveel websites met online trainers, zij helpen je echt om je doel te bereiken maar voor een heel andere prijs dan eentje zelf inhuren. Natuurlijk kan dat ook want dat is extra aandacht en helemaal op maat, maar die van internet zijn ook echt prima.

Ga aan de vezels

Vezels vullen snel, maar zijn ook onmisbaar voor de spijsvertering. Denk aan een banaan, broccoli, wortels of gewoon een bakje havermout met een beetje fruit. Er zijn op het moment zoveel verschillende dieet hypes waar je bijna niks meer mag eten, en waarbij ze zullen zeggen dat je die banaan echt niet mag eten ivm suiker en weet ik veel, maar een banaan is gewoon goed voor je. Punt. (en dat zegt iemand die echt overgeeft van bananen)

Wordt een groente expert

Laag in calorieën, hoog in vezels, mineralen en vitamines. De groente is je allerbeste vriend. Je kunt een flink bord leeg eten zonder dat je er dik of vies vol van wordt. Ga los op de knoflook, verse kruiden en verschillende manieren van klaarmaken. Het hoeft echt niet saai te zijn. Denk ook aan kleuren, het oog eet namelijk ook mee. Een bord vol kleur eet lekkerder weg dan een stuk gekookte bloemkool. Lees ook deze tips voor lekkere groente gerechten!

Proteïne power

Proteïne vult en helpt het metabolisme. Laat het vette rood vlees staan maar ga voor veel proteïne groente als kikkererwten, bonen en spinazie. Eieren, kip en vette vis zijn ook prima om je proteïne mee aan te vullen.

Wat is het Pioppi dieet?

Een belangrijk dieet die voornamelijk om proteïne draait is het nu populaire Pioppi dieet.  Het Pioppi dieet is gebaseerd op het dorpje Pioppi uit Italië waar de mensen gemiddeld 10 jaar ouder worden. Zij eten alles vers, veel vlees, vis, vezelrijke groente, olijfolie etc. Alles zo puur en vers mogelijk. Je vermijdt suiker, zetmeel, geraffineerde koolhydraten, brood, pasta en rijst.

Op zich is dit een prima dieet, behalve dat er geen vlees en vet restrictie is. Op onze leeftijd kan dit nogal nadelig werken. Er is natuurlijk niets tegen zo vers en puur mogelijk eten, dat kan alleen maar goed zijn. Maar let wel op met de hoeveelheid vlees en vet. En zorg dat de groente de overhand heeft op het bord. De vezels en vitamines zijn dringend nodig.

Wat doe jij om fit en in shape te blijven? Ik hoor het graag beneden in de comments of op Facebook.

Liefs

Judith
lekker thuis sporten en afvallen 7 tips hometrainer piopi deet - Een langzamer metabolisme als je ouder wordt versnel je zo!

Volg mij!

Judith

Hi! Welkom bij Pink Press! Ik ben Judith, ondernemer, meisjes mama, lijd aan heel wat afkortingen en ben anders dan de rest. Lees lekker mee of stuur je eigen verhalen in. Hier mag alles. Liefs xoxo
img 20180308 204700 300 - Een langzamer metabolisme als je ouder wordt versnel je zo!
Volg mij!

Op Pinkpress.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Hier word jij niet slechter van, wij wel beter. Ook krijgen wij soms betaald of een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd, al kan ik je vertellen dat wij wel gewoon vrouwen zijn die blij worden van een cadeau. Die enthousiasme vind je natuurlijk terug. Voor meer informatie kun je de algemene voorwaarden nog doorlezen. 

Hi! Welkom bij Pink Press! Ik ben Judith, ondernemer, meisjes mama, lijd aan heel wat afkortingen en ben anders dan de rest. Lees lekker mee of stuur je eigen verhalen in. Hier mag alles. Liefs xoxo

8 Reacties

  • Kimberley

    Fijne tips! Ik sport ook heel veel! Lastig ook als je zoveel moeite moet doen om slank te blijven. Het Pioppi dieet klinkt trouwens heel goed! Vers is altijd goed.

  • Miriam

    Ik ben nog in ontkenning en voel me een twintiger. Het is dat ik wat grijze haren lijk te krijgen. Over een jaar ben ik 40, dan ga ik mezelf in de spiegel aankijken.

  • Merel

    Ik kan me goed voorstellen dat het Pioppi dieet een goede uitwerking kan hebben op je metabolisme. Zeker wanneer je goed in de gaten houdt dat je matig bent met bepaalde vetten. Meer beweging zou ik zelf nog wel aan kunnen werken trouwens, dat heeft echt een goede uitwerking op zo’n beetje alles.

  • Yvette

    Oeps, ik ben echt zo niet met mijn metabolisme bezig, haha! Maar ik ken wel het pioppi dieet, ik heb laatst dat boek gekocht, echt super interessant! Ik ga eens kijken of ik je tips kan opvolgen.

  • Caroline

    Heel eerlijk doe ik te weinig om mijn metabolisme te versnellen. Ik ben er te weinig mee bezig, terwijl het ondertussen wel zou moeten. Ik eet sowieso geen vlees, maar heb wel een zwak voor suikers en koolhydraten, helaas.

Ik hoor graag wat jij van mijn blog vind, laat je een reactie achter?

%d bloggers liken dit: