Natuurlijke verzorgingslijn Kenkô lanceert drie nieuwe Eau de Toilette kids in exclusieve samenwerking met Nina Pierson, Lucy Woesthoff en Thammy Salcedo.
Om de unieke band van moeder en kind verder te eren, heeft het Nederlandse verzorgingsmerk Kenkô een nieuwe collectie gecreëerd: drie 100% natuurlijke geuren (vergezeld van mooie sjaals) voor kinderen, die een onbetaalbaar geschenk zijn om fijne jeugdherinneringen voor altijd vast te leggen.
Na het succes van de moeder & babyverzorgingslijn en Hugs, een delicaat parfum dat samen met Nina Pierson is ontworpen voor (nieuwe) moeders, gaat Kenkô verder met het thema van betoverende verbinding en diepe liefde.
Het verhaal van de geur
Geïnspireerd door en gecreëerd in samenwerking met drie moeders, Nina Pierson, Lucy Woesthoff en Thammy Salcedo, en met heel veel trots lanceert Kenkô drie bijzondere Eau de Toilettes voor kinderen (4Y+), geluk in een fles.
Deze bijzondere collectie viert de schoonheid van de natuur en de band tussen moeder en kind door middel van Nina, Lucy en Thammy’s originele verhalen en frisse interpretaties van tijdloze noten. Elke geur fungeert als een liefdesbrief van een van de moeders aan haar favoriete plek op aarde. De geuren zijn gemaakt voor moeder en kind om samen te kiezen en te gebruiken om specifieke gebeurtenissen, plaatsen gevoelens en herinneringen vast te leggen – de ene geur voor thuis, de andere voor een vakantie.
“Met deze 100% natuurlijke Eau de Toilettes willen we je band met je kind eren en een kans bieden om samen een geur te kiezen die zal staan voor alle fijne herinneringen in je jeugd.” – zegt Eveline Kerkhof, oprichter van het merk.
Drie geuren en de geurnoten
De geur Flor, gecreëerd door Lucy Woesthoff, auteur van ‘WOMAN’ en moeder van drie zonen en dochter Leia, is geïnspireerd door Ibiza. “Het gevoel van vrijheid, samen zijn, samen op ontdekking in de natuur, je verwonderen wanneer je rijdt op een stoffige camino en het plukken van wilde bloemen en kruiden; dit is waar het bij Flor om draait.”- zegt Lucy. Flor bezit frisse tonen van watermeloen en komkommer, zoete tonen van wilde bloemen en biologische lavendel, pure tonen van groene thee en een bloemige fractie van patchouli.
De geur Sol, bedacht door de in Brazilië geboren moeder van Leo en Luna, Thammy Salcedo, heeft haar elegante en kleurrijke stijl en zonnige persoonlijkheid vertaald in een hele mooie geur. “Ik wil een geur creëren die me doet denken aan thuis en mijn kindertijd. Zomer, zon en het strand.” – zegt Thammy. Sol voelt warm en puur aan door de sandelhoutolie naast de vanille bourbon. De toevoeging van wortelhart zorgt een fruitige, fluweelachtige en kleurrijke toets.
De geur Lilja Kids, tot leven gebracht door Nina Pierson, mede-oprichter van de biologische saladebarketen SLA, auteur van bestsellers Mama’en en De Geboortebundel en moeder van drie. “Mijn inspiratie voor deze geur komt van onze Zweedse zomers, waar het nooit donker wordt, waar ik op blote voeten naar buiten ga, wilde frambozen plukken en natuurlijk lelietje-van-dalen.” – beschrijft Nina. Lilja biedt een geruststellende, zoete en schone geur van lelietje-van-dalen*, frambozenblad, magnoliablad, vleugje vanille, bergamot, jonquille narcis en petitgrain.
*Omdat de natuurlijke lelietje-van-dalenolie niet beschikbaar is en we alleen 100% natuurlijke geuren willen creëren, hebben we het gevoel en de geur van die zeldzame bloem nagebootst met jonquille narcisbladeren en petitgrain.
100% Natuurlijke Geuren
Kenkô werkt samen met een bedrijf in Grasse, Frankrijk, dat gespecialiseerd is in 100% natuurlijke oliën van traceerbare oorsprong. Een ander onderdeel van de nieuwe Eau de Toilettes is pure, biologisch geproduceerde alcohol gemaakt van lokale tarwe, in een zo laag mogelijke dosis. Geen toegevoegde conserveringsmiddelen of synthetische ingrediënten. De prachtige glazen parfumfles is gemaakt in Frankrijk, terwijl de zijdezachte sjaals die bij de Eau de Toilettes horen, gemaakt zijn van Ecovero-stof in Oostenrijk.
Met de nieuwe Kenkô Eau de Toilettes heeft je kind een bijzonder hulpmiddel om getroost te worden als het verdrietig of angstig is en, als het ouder is, terug te reizen naar zijn of haar gelukkige jeugd.
Alle drie de Eau de Toilettes zijn online verkrijgbaar https://www.kenkoskincare.eu/ Verkoopprijs 40 euro 50 ml
De 3 video’s zijn hier te zien, Lucy, Thammy, Nina.
Een natuurlijke verzorgingslijn voor moeder en kind, het Nederlandse merk Kenkô wordt gevoed door een enorm verlangen om alle bijzondere eerste momenten te koesteren. Kenkô werkt met mooie, natuurlijke en biologische oliën van hoge kwaliteit waarbij de geurbeleving een centrale rol speelt. Het biedt moeder en kind een baken van herkenning en emotionele verbinding door de rustgevende aroma’s en rituelen samen. De producten worden gemaakt in Nederland. Ontdek de wereld van Kenkô https://www.kenkoskincare.eu/
Fotografie: Chloé Chanté Leenheer + Linda Wit