Maak een goede start met het Paleo dieet

het paleo dieet

Tegenwoordig hoor je steeds meer over natuurlijk, vegetarisch of veganistisch eten. Wat is wel goed, wat is niet goed, daar zijn de meningen over verdeeld. Wanneer je graag natuurlijk wil eten, maar niet meteen vegetarisch of veganistisch wilt worden is het paleo dieet een goede start. Vandaag vertel ik je meer over dit dieet en wat het inhoud.

Het paleo dieet

Het paleo dieet is kort gezegd; meer natuurlijke voeding eten dan dat je nu waarschijnlijk doet. Het bestaat uit eten wat onze “voorouders” aten, die geen pakjes of zakjes hadden. Het lijkt erg veel op het Mediteraanse dieet. Over het algemeen bestaat het dieet uit grasgevoerd vlees, vis, groenten, fruit, noten en zaden. Wat uit den boze is; zuivel, frisdrank, sapjes, peulvruchten, granen, zoute voeding, groentes met zetmeel, snoepgoed en energiedrankjes.

Maar, wat kan ik dan eten?

Over het algemeen kan je al het vlees eten, maar kijk wel uit dat je niet te veel bewerkt vlees of vlees met veel vet eet. Mijn suggestie zou wel zijn dat als je vlees eet, je wel de moeite neemt te weten wat je eet.

Je hebt er niks aan als je dat waterige uitverkoop vlees koopt. Er zitten veel minder voedingswaarden in dan bijvoorbeeld Hemels vlees. Dat is een bedrijf waar de kalfjes een stuk langer bij hun moeder mogen blijven. De koeien lekker buiten lopen en grazen en niet in ini mini hokjes staan opgesloten. Je hebt dan premium grasgevoerd vlees en je kunt online vlees bestellen

Ook kun je bijna alle groenten eten, behalve groenten met een hoog zetmeel gehalte (voorbeeld: aardappelen, pompoen).

Het is belangrijk om ook gezonde vetten toe te voegen aan je dieet, dit kan met kokos-, olijf-, of bijvoorbeeld avocado olie. Noten zijn ook erg gezond om te eten, kijk ook hier of je niet te veel vet binnen krijgt. Het is aan te raden om 1-3 stuks fruit te eten, tenzij je het paleo dieet doet om af te vallen, zorg dan dat je niet te veel fruitsuikers binnen krijgt.

De voordelen van het paleo dieet:

  • Je krijgt veel gezonde vitamines en vetten binnen.
  • Je krijgt geen suikerpieken meer, omdat je geen snelle suikers meer eet.
  • Je hoeft geen etiketten te lezen, want alles wat je eet is natuurlijk.
  • Je slaapt beter en voelt je fitter.
  • Het werkt goed samen met de populaire intermittent fasting lifestyle (waar je een bepaald aantal uren eet per dag) en het low carb dieet.
  • Je hebt niet heel veel aanpassingen nodig, en je komt niet snel tekort aan bepaalde voedingstoffen.

Kortom, genoeg redenen om het eens uit te proberen!

Wat vindt jij van het paleo dieet?

paleo dieet 1 - Maak een goede start met het Paleo dieet


Op Pinkpress.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Hier word jij niet slechter van, wij wel beter. Ook krijgen wij soms betaald of een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd, al kan ik je vertellen dat wij wel gewoon vrouwen zijn die blij worden van een cadeau. Die enthousiasme vind je natuurlijk terug. Voor meer informatie kun je de algemene voorwaarden nog doorlezen.♥ 
Spread the love

Laat hier een opmerking achter, vind ik leuk!