review binnenstebuiten
ADHD etc.,  Tweens

Keira’s video review van BinnensteBuiten

Al maanden zagen we de teasers voorbij komen op TV, kreeg ik maar liefst 3 uitnodigingen om de film te komen kijken, maar kon ik alle 3 de keren niet. Toch wilde ik deze film heel graag zien, want ik vind het best moeilijk om uit te leggen wat er in zo een hoofd allemaal gebeurd. Gisteren was het dan eindelijk zo ver, we gingen naar de film BinnensteBuiten.

Review BinnensteBuitendisneybinnenstebuiten 600x188 - Keira's video review van BinnensteBuiten

Het duurde even voor we er waren, want ik was de weg weer eens kwijt en deden dus eerst een Tour de Ede. Toen vloog mijn fietstas tussen de spaken en moesten we het laatste stuk lopen. In de bioscoop zaten we eerst nog in de verkeerde zaal.. Toen we dus eindelijk goed zaten, begon net de film.

Ik keek er uiteraard met andere ogen naar dan Keira, want ik was erg benieuwd naar hoe ze gevoelens zouden uitleggen aan een kind. En serieus, dit had echt niet beter gekund. Ik vond het geweldig, met veel humor. Ook wat knipogen voor de volwassenen, van die situaties waarvan je denkt “Die zaten in mijn hoofd!!”. Vooral waar de moeder een reactie van de vader verwacht, en de vader geen idee heeft wat er aan de hand is. Herkenbaar??

BinnensteBuitenkeira 600x600 - Keira's video review van BinnensteBuitenKeira is pas een vriendinnetje kwijt, die gaat naar een nieuwe school. Daar is ze heel verdrietig over, en vond dat stukje over vriendschap dus erg herkenbaar.

Ik vond het echt heel knap in elkaar gezet, en kon niet anders denken dan hier moet een deel 2 van komen. Maar dan de ADHD versie. Met 5x Joy, 5x Sadness, 10x Anger, 1x Fear en 5x Disgust. Allemaal in discussie met elkaar, allemaal tegelijk aan het toetsenbord, en tijdens de hyperfocus, kijken ze eindelijk allemaal naar het zelfde plaatje. Zie je in deze film dat Joy en Sadness kwijt zijn, en hun weg terug proberen te vinden in de chaos van gedachten, zouden ze in een ADHD brein ondertussen 10x kortsluiting hebben gehad.

Ik vond het een geweldige film, die ze eigenlijk op alle scholen zouden moeten laten zien. Keira vond de film ook erg leuk, kijk maar naar de video:

Volg mij!

Judith

Hi! Welkom bij Pink Press! Ik ben Judith, ondernemer, meisjes mama, lijd aan heel wat afkortingen en ben anders dan de rest. Lees lekker mee of stuur je eigen verhalen in. Hier mag alles. Liefs xoxo
img 20180308 204700 300 - Keira's video review van BinnensteBuiten
Volg mij!

Op Pinkpress.nl wordt gebruik gemaakt van affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Hier word jij niet slechter van, wij wel beter. Ook krijgen wij soms betaald of een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd, al kan ik je vertellen dat wij wel gewoon vrouwen zijn die blij worden van een cadeau. Die enthousiasme vind je natuurlijk terug. Voor meer informatie kun je de algemene voorwaarden nog doorlezen.